آشنایی با لیفتراک برقی کوماتسو

یک شرکت چند ملیتی ژاپنی است که تولید کننده تجهیزات ساخت و ساز، معدنی، تجهیزات نظامی و همچنین تجهیزات صنعتی مانند دستگاه پرس، لیزر و ژنراتور حرارتی است. دفتر مرکزی آن در میناتو، ژاپن در سال 1921 تاسیس شده است و شامل 182 شرکت می باشد. کوماتسو دومین تولید کننده بزرگتر در جهان از تجهیزات ساخت و ساز و تجهیزات معدن پس از کاترپیلار است، با این حال، در برخی از مناطق (ژاپن، چین)، کوماتسو سهم بیشتری از بازار صنعت را از رقیب خود کاترپیلار دارد.

شرکت کوماتسو، تولید کننده انواع ماشین آلات صنعتی، راهسازی و تجهیزات انبارداری است. انواع لیفتراک کوماتسو در مدل های برقی، دیزلی و دوگانه سوز، با ظرفیت 1 تا 48 تن به بازار جهانی عرضه می شوند. بسته به اینکه چه کاربردی از یک لییفتراک صنعتی مورد انتظار است، ویژگی هر یک از این دستگاه ها، متفاوت خواهد بود.

لیفتراک کوماتسو برقی، در مدل های زیر تولید می شود:

  • AE 50 / AM 50

  • BE 30

  • PE

  یکی از پرکاربردترین نوع لیفتراک کوماتسو، لیفتراک برقی سری AE/AM، با ظرفیت 8/1 تا 2 تن می باشد. این لیفتراک با نیروی برق کار می کند؛ همچنین در صورت لزوم از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کند. انواع مدل لیفتراک برقی کوماتسو به همراه خصوصیات هر یک، در جدول زیر درج شده است.

 

جدول مشخصات لیفتراک برقی کوماتسو سری AE/AM
ظرفیت بارگیری: 8/1 تا 2 تن

جدول مشخصات لیفتراک برقی کوماتسو سری AE/AM

 

 

جدول مشخصات لیفتراک کوماتسو، برقی مدل AE50/AM50
(ظرفیت بارگیری: 1 الی 2 تن)

جدول مشخصات لیفتراک کوماتسو، برقی مدل AE50/AM50

 

 لیفتراک برقی کوماتسو با قابلیت حل بار تا 2 تن، توان موتور بالا و باتری بسیار قوی، مناسب برای فضاهایی است که نباید هیچ گونه آلودگی تولید شود. موتور این نوع لیفتراک، از نوع AC با ضریب اطمینان بالا و سیستم تولید انرژی می باشد.
  لیفتراک برقی کوماتسو، سری AM50، لیفتراک  های 3 چرخ با قابلیت چرخش 90 درجه است. همچنین وقتی این مدل لیفتراک در حال بارگیری است، این امکان وجود دارد که چرخ های عقب و جلو در جهت مخلف یکدیگر، چرخش داشته باشند.
  دکل لیفتراک برقی کوماتسو به گونه ای طراحی شده است که راننده لیفتراک، میدان دید وسیع در هنگام کارکردن و بالابردن بار، مطابق اصول ایمنی داشته باشد. 

  طراحی صندلی لیفتراک کوماتسو، مطابق با اصول ارگونومی و تنظیمات فنر انجام شده است. طراحی منحصر به فرد صندلی راننده لیفتراک، از خستگی و دردهای مفصلی اپراتور دستگاه جلوگیری نموده و موجب سهولت در کار راننده می شود.
  لیفتراک کوماتسو، مجهز به سیستم های ایمنی فرمان و ترمز های هیدرولیکی است؛ این تجهیزات، خطرات و آسیب های احتمالی وارد شده به لیفتراک را کاهش می دهند. سیستم موتورهای AC لیفتراک کوماتسو برقی، برای کاربرد هیدرولیکی این دستگاه اهمیت ویژه ای دارد.
یکی از ویژگی های خاص لیفتراک برقی کوماتسو، قابلیت افزودن امکانات جانبی دستگاه از جمله انواع الحاقیه، تجهیزات ایمنی و ... را دارد.
  خدمات گارانتی لیفتراک برقی کوماتسو، به مدت 5 سال (10000 ساعت) کارکرد است. استفاده از لیفتراک های سری AE50/AM50 ، موجب کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری می شود. 
  استاندارد مصرف باتری برای لیفتراک برقی، به طور متوسط 565 آمپر ساعت است؛ اما از باتری های متنوع در ظرفیت های مختلف می توان برای این لیفتراک استفاده کرد. باتری با ظرفیت 725 آمپرساعت برای عملیات طولانی مدت، مناسب است
.