انواع جک پالت و استاکر دستی برقی و نیمه برقی و استاکر بشکه گیر

جک پالت | انواع مختلف چیست؟

جک پالت ابزاری است که برای بلند کردن و جابجایی پالت ها در انبار استفاده می شود. انواع مختلف جک پالت برای صنایع و کاربردهای مختلف موجود است. استاکرها تقریباً همان عملکرد جک های پالت را دارند، با این تفاوت که یک ویژگی اضافی در ارائه کمک بلند کردن دارد. آنها جایگزین ارزان تری نسبت به لیفتراک یا سایر تجهیزات مشابه در نظر گرفته می شوند. استکرها برای استفاده در انبارهایی با اندازه‌های محدود ایده‌آل هستند، جایی که از آن‌ها برای حمل محصولات روی خودرو یا قفسه‌هایی برای ذخیره‌سازی استفاده می‌شود.


فهرست مطالب


1. جک پالت دستی
2. واکی برقی پشت
3. جک پالت سوار
4. جک پالت ترازوی توزین دار
5. استاکر واکی استرادل
6. جک پالت تمام زمینی
7.انواع جک پالت

    

جک پالت دستی

جک پالت دستی ساده ترین و ارزان ترین نوع است که دارای ظرفیت بارگیری معمولی 2500 گیلوگرم است. این دستگاه از یک دستگاه فولادی با یک پمپ هیدرولیک تشکیل شده است و با پمپاژ دسته به بالا و پایین کار می کند. پالت تراک دستی توسط اپراتور با قرار دادن دو شاخک در زیر پالت مورد استفاده قرار می گیرد و آن را از کف از طریق جک بلند می کند. سپس با دسته هدایت می شود تا بار را به مقصد مورد نظر خود برساند. یکی از مزیت های جک پالت دستی این است که به دلیل وزن سبک و اندازه کوچک به راحتی در پشت وانت جا می شود. با این حال، این بهترین انتخاب برای جابجایی بار در مسافت های طولانی نیست زیرا می تواند باعث خستگی اپراتور شود. استفاده از جک پالت دستی در فضاهای کوچکی که ارتفاع بالابر ضروری نیست، مانند راهروهای فروشگاه های مواد غذایی یا در پشت انبارهای اتاق، ایده آل است. سایر صنایع توصیه شده برای استفاده از جک پالت دستی عبارتند از آهنگری و ریخته گری، انبار عمومی و ساخت عمومی.


واکی برقی پشت

یک دستگاه واکی برقی که به نام جک پالت واکی نیز شناخته می‌شود، دو برابر جک پالت دستی است و توسط یک بسته باتری داخلی یا باتری صنعتی تغذیه می‌شود.   "Walkie"  اصطلاحی است که برای کامیون حمل پالت استفاده می شود که اپراتور باید پشت یا در کنار آن راه برود. ظرفیت بالابری آن از 2000 تا 3000 گیلوگرم  است.  مزایای استفاده از واکی برقی در پشت، کمک الکتریکی آن برای رانندگی و بلند کردن است. همچنین برای اپراتور مفید است زیرا فشار دادن یک دکمه برای بلند کردن و پایین آوردن بارها. علاوه بر این، نیازی به کشیدن بار و ماشین نیست، نه پمپاژ دستی برای بلند کردن بار. واکی برقی پشت نیز اندازه کوچکی دارد که باعث مانور بیشتر آن می شود. معایب این نوع جک پالت این است که از آنجایی که با باتری کار می کند باید مرتباً شارژ شود. همچنین به نگهداری بیشتری نیاز دارد زیرا قطعات متحرک بیشتری مانند پمپ های بالابر و موتورهای محرک دارد. مانند جک پالت دستی، بهترین انتخاب برای جابجایی بار در فواصل طولانی نیست زیرا اپراتور همچنان نیاز به راه رفتن دارد. حداکثر سرعت واکی برقی در مقایسه با انواع دیگر جک های پالت پایین است زیرا اپراتور باید با بالابر هماهنگ باشد. با این حال، به دلیل حداکثر سرعت پایین، این ویژگی در مقایسه با جک پالت سواری، شدت خطرات برخورد را نیز کاهش می دهد. کاربردهای اصلی واکی برقی پشت برای بارگیری اسکله ها و مناطق استقرار، و برای دویدن در مسافت های میانی است. صنایع پیشنهادی برای این نوع جک پالت شامل نوشیدنی، انبار عمومی، فریزر، انبار مواد غذایی و خرده فروشی می باشد. تویوتا، ریموند و بلو جاینت برندهایی هستند که در ساخت جک پالت واکی تخصص دارند.


جک پالت سوار

جک پالت سواری شبیه به واکی برقی پشت سر است اما دارای یک سکوی سواری اضافی است. همچنین انرژی آن توسط یک باتری صنعتی روی برد تامین می شود. مزایای جک پالت سواری این است که اپراتور می تواند از قبل به جای راه رفتن پشت یا کنار آن، روی سکوی سواری قدم بگذارد. فقط چند کنترل دارد که کار با آن را برای اپراتور آسان می کند. جک پالت سواری نیز در مقایسه با جک پالت دستی و جک پالت واکی، انتخاب بهتری برای جابجایی بار در مسافت های طولانی تر است. عیب جک های پالت سواری این است که فاقد محافظ اپراتور هستند. به دلیل طراحی آن، اپراتور ایستاده نامناسبی خواهد داشت و بیشتر در معرض خطرات قرار می گیرد. این نوع جک پالت سنگین وزن است، بنابراین می تواند استخوان ها را بشکند یا به ساختارهای اطراف آن آسیب برساند. جک های پالت رایدر برای جابجایی مکرر در فواصل طولانی ایده آل هستند و معمولاً در انبارهای بزرگ و صنایع تولیدی استفاده می شوند. تویوتا و ییل مدل های مختلفی از جک پالت سوار را ارائه می دهند.


جک پالت ترازوی توزین
جک پالت باسکول منحصر به فرد است زیرا وزن بار در حال جابجایی را نشان می دهد. مخصوصاً برای بارگیری و کف کارخانه ها بسیار مفید است. این نوع جک پالت به این معنا سودمند است که به یک طاقچه خاص پاسخ می دهد. گاهی اوقات، چاپگر را می توان به جک پالت وصل کرد تا وزن و سایر مشخصات چاپ شود.

 

واکی استکر ضد تعادل
واکی استاکر متعادل کننده یک ماشین برقی با قابلیت بالابری بالا با شاسی سنگین و دکل بالابر است. این دستگاه قادر است با استفاده از وزنه تعادل باتری صنعتی، اجزای دستگاه و فولاد از واژگونی خود جلوگیری کند. این می تواند بارهای بسیار بالاتر را تا بیش از 100 اینچ بلند کند. وزن متعادلی که این استکر واکی استفاده می‌کند، آنها را واجد شرایط کار در راهروهای باریک‌تر در مقایسه با استاکر استرادل می‌کند، زیرا بازوهای بیرون‌گر بیرون از بدنه دستگاه ندارد. بعلاوه، دارای بالاترین دکل بالابر در میان استاکرهای مختلف است که از 2600 میلی متر شروع می شود و می تواند تا 5800 میلی متر باشد. استاکر واکی متعادل دارای بیشترین طول کل است، بنابراین شعاع چرخش بزرگتری مورد نیاز است. صنایعی که از واکی استکرهای متعادل استفاده می کنند عبارتند از انبار عمومی، تولید عمومی، داروسازی و فریزر و سردخانه.  


استاکر واکی استرادل
استاکر واکی استرادل شبیه به استاکر متعادل است، اما دارای بازوهای بیرونی است که از واژگونی دستگاه هنگام بلند کردن بار جلوگیری می کند. استاکر واکی استرادل را می توان با یک کالسکه دستی تغییر داد تا در راهروهای باریک استفاده شود. استکرهای واکی استرادل معمولاً در برنامه‌های قفسه‌بندی انتخابی سطح پایین تا متوسط، مانند انبارهای کوچک استفاده می‌شوند. ارتفاع بالابری این نوع استاکر از 2600 میلی متر تا 4800 میلی متر شروع می شود.


جک پالت تمام زمینی
جک پالت تمام زمین دارای ظرفیت بارگیری900 تا 1000 گیلوگرم است. سبک وزن است اما دارای طراحی قاب لوله ای قوی است که بار توزیع شده را به طور مساوی تحمل می کند. چرخ های بزرگ آن امکان حرکت بر روی اکثر سطوح را فراهم می کند. دارای دسته سه حالته (بالا، پایین یا خنثی) است و بیشتر در مهدکودک ها، سنگریزه ها و سایت های ساختمانی استفاده می شود.

 

انواع جک پالت

چندین تنوع جک پالت وجود دارد که برای کاربردهای منحصر به فرد ایجاد شده است. نمونه هایی از این جک پالت قابل تنظیم، استیل ضد زنگ، جک پالت باریک و جک پالت مینی است.

 

جک های پالت قابل تنظیم
جک های پالت قابل تنظیم دارای چنگال هایی هستند که می توان آنها را به عرض های باریک یا وسیع تر تغییر داد. این به ویژه برای صنایعی که دارای پالت هایی با اندازه های مختلف هستند که نیاز به حمل و نقل دارند مفید است.


فولاد ضد زنگ

جک های پالت وجود دارد که از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند. این پالت تراک ها گالوانیزه می شوند تا در برابر رطوبت مقاوم شوند. اینها به ویژه در هنگام کار با مواد خورنده ضروری هستند. جک پالت استنلس استیل در آزمایشگاه ها، اتاق های تمیز و انواع زمین و محیط استفاده می شود.


محدود، تنگ

یک جک پالت باریک همان ظرفیت بارگیری جک پالت دستی را دارد، حدود 2500گیلوگرم ، اما عرض کلی آن به جای 27 اینچ، 18 اینچ است. تویوتا و کراون دارای جک پالت باریک مخصوص برای کاربردهای خاص هستند.


مینی

یک جک مینی پالت معمولاً حدود 31 کیلوگرم (68.2 پوند) وزن دارد، که حمل آن را آسان می کند و به اندازه کافی کوچک است که بتوان آن را در کامیون قرار داد. همچنین قابلیت تاشو دارد و می توان آن را برای نگهداری به دیوار آویزان کرد. هیچ پمپ هیدرولیکی وجود ندارد، بنابراین هیچ نشتی روغن و یا آب بندی برای تعویض وجود ندارد. جک های مینی پالت معمولاً دارای ظرفیت بارگیری 500 گیلوگرم هستند.

فروشگاه پیشگام لیفتراک تامین کننده با کیفیت‏ترین جک پالت ، استاکر ، استاکر بشکه گیر( دستی ، نیمه برقی و تمام برقی )  در تناژهای مختلف  و کلیه تجهیزات انبارداری و قطعات یدکی استاندارد و درجه 1 در این زمینه در خدمت شما عزیزان می‏باشد.

لطفا جهت سفارش با فروشگاه پیشگام لیفتراک تماس حاصل فرمایید.