قطعات موتور هرچند وقت یکبار باید چک کنید و علائم تعمیر قطعات را تشخیص دهید.

تعمیر و نگهداری قطعات موتور کاری است که باید به طور منظم انجام شود. مانند سایر قطعات یک وسیله نقلیه، مستعد ساییدگی و پارگی است. قطعات موتور نیز از این قاعده مستثنی نیستند. چگونه می دانید که چه زمانی یک قطعه موتور را تعمیر یا تعویض کنید؟ در اینجا برخی از علائم حکایت از نیاز و ارتقا یا تغییر قطعه موتور وجود دارد.

تعمیر موتور می تواند شامل مواردی مانند تعویض واشر سر، تسمه ها یا آب بندی تابه روغن باشد. برای تعمیر یک قطعه موتور، ابتدا باید عیب را زود تشخیص دهید. به این ترتیب آسیب به سایر قسمت‌های موتور گسترش نمی‌یابد، که اگر به اندازه کافی آن را به تعویق بیندازید، می‌تواند منجر به تعویض موتور شود.

تعویض موتور نتیجه علائم هشدار دهنده ای است که نادیده گرفته می شوند. البته منجر به شکست جدی تری خواهد شد. تعویض موتور بسته به تعداد قطعات مورد نیاز می تواند هزینه زیادی داشته باشد.

نشانه هایی که موتور شما نیاز به تعمیر دارد

ناگفته نماند که موتور حیاتی ترین بخش خودرو است. وقتی مشکلاتی در موتور شما وجود دارد، زمان خوبی است که به مشکلات آن نگاهی بیندازید. در اینجا برخی از نشانه های حکایتی وجود دارد که موتور شما نیاز به توجه و عشق دارد.

وسیله نقلیه شما روشن نمی شود

هنگامی که احتراق را روشن می کنید و صدای کلیک می شنوید، متوجه می شوید که لیفتراک شما دچار مشکل شده است. این رایج ترین علامت این است که موتور شما دچار مشکل شده است و اتفاقی است که برای بسیاری از دارندگان لیفتراک در مقطعی از عمرشان اتفاق افتاده است.

ممکن است باتری آن مرده باشد و بدانید که موتور مقصر است. صدای کلیک سریع نشان دهنده مشکل الکتریکی بودن آن خواهد بود. اگر یک کلیک بشنوید، نشانه این است که موتور استارت منبع مشکل است.

چراغ های موتور را چک کنید

وقتی چراغ های موتور روشن می شود، می تواند به معنای هر چیزی باشد، از شل بودن درپوش گاز گرفته تا مشکل جدی در موتور لیفتراک شما. از آنجایی که ممکن است لزوماً به این معنی نباشد که باید فوراً آن را بکشید، به این معنی است که باید در اسرع وقت لیفتراک خود را بررسی کنید.

خوشبختانه، نشانگرهای نور مدرن معمولاً دارای سطوح هشدار دهنده هستند تا به شما اطلاع دهند که مشکل لیفتراک چقدر جدی است. بسته به نوع لیفتراک شما، اگر چراغ چشمک می زند یا قرمز ثابت است، نشانه آن است که موتور لیفتراک شما نیاز به کمک جدی و فوری دارد. توصیه می شود لیفتراک خود را برای بازرسی و تعمیر موتور احتمالی در جایی که هستید به مکانیک ببرید.

صداهای عجیب و غریب

اگر صداهای عجیب و غریبی مانند کلیک کردن، ساییدن و ناله کردن را می شنوید، این صداهای هشدار حیرت آور هرگز چیز خوبی نیستند و به این معنی است که وقت آن رسیده است که آن را برای تعمیر و بررسی انجام دهید. این صداها معمولاً می توانند با برخی از علائم هشدار دهنده نگران کننده دیگر نیز جفت شوند.

لیفتراک ممکن است شروع به لرزیدن، تکان دادن، بهم خوردن یا لرزش کند. اینها همه نشانگرها و علائم هشداردهنده ای هستند که نشان می دهد ممکن است موتور لیفتراک شما در حال خراب شدن باشد. عدم توجه به هشدارها و نادیده گرفتن آنها باعث از بین رفتن آنها نمی شود و در دراز مدت می تواند منجر به مشکلات بزرگتری شود.

توقف در حین حرکت

یکی دیگر از نشانه های واضح مشکل در وسیله نقلیه شما این است که وقتی در حال حرکت است متوقف می شود و ثابت می ایستد. موتورهای لیفتراک می توانند در راحت ترین نقاط زمان از کار بیفتند. اگر در وسط شیفت متوقف شود و غلت بزند به این معنی است که موتور از کار افتاده است. در اسرع وقت به یک مکانیک مراجعه کنید تا موتور خودرو را بررسی کند

نتیجه گیری

اگر موتور لیفتراک شما مشکل دارد، مطمئن شوید که در اسرع وقت آن را تشخیص دهید. آن را تا آخرین لحظه رها نکنید زیرا آسیب های ناشی از آن ممکن است بسیار زیاد و تعمیر آن بسیار گران باشد.

اگر در مورد موتورهای لیفتراک خود نیاز به کمک داشتید، برای کمک با ما تماس بگیرید. ما بسیار خوشحالیم که به شما در رفع نیازهای لیفتراک کمک کنیم.