لیفتراک از ابتدا تا حالا

تاریخچه لیفتراک

لیفتراک گذشته طولانی دارد. بیش از یک قرن، مردم در وسایل نقلیه باربری اولیه پیشرفت کرده اند.  لیفتراک ها امروزه کارآمد و قدرتمند هستند و به اجرای روان عملیات انبار کمک می‌کنند. با این حال، همیشه اینطور نبود. در روزهای اولیه، ظاهر و عملکرد آنها بسیار متفاوت بود .

 

لیفتراک های شاخک اورجینال

در اوایل سال 1913، حمل‌کنندگان مواد با ایده کامیونی که بارها را بلند می‌کند، بازی می‌کردند. آنها یک کامیون شاخک دار که هندلینگ عمودی و افقی داشت و یک جرثقیل کوچک که به وسیله نقلیه متصل بود معرفی کردند. با این حال، این رویداد مهم در سال 1917 رخ داد. شرکت حمل و نقل مواد کلارک Tructractor را که اغلب به عنوان لیفتراک اصلی شناخته می شود، به دنیا معرفی کرد. این وسیله نقلیه به طور ویژه برای انبارها و کارخانه ها طراحی شده بود و اولین کامیون تعادل نشسته بود. از آنجایی که افراد بیشتری با این لیفتراک مواجه شدند، شرکت شروع به افزایش تولید برای پاسخگویی به تقاضا کرد.  


لیفتراک های قدرتمندتر

با افزایش محبوبیت لیفتراک ها، مهندسان شروع به افزودن ویژگی های بیشتری به آنها و افزایش قدرت کردند. شاسی بلندهای اصلی ضعیف بودند. یکی از راه حل ها، ترکیب قطعات هیدرولیک بود. در سال 1920، اضافه شدن این قطعات باعث افزایش قدرت لیفتراک شد. با معرفی کنسول بالابر عمودی در سال 1923، اولین لیفتراک مدرن وارد بازار شد. در کنار پالت‌های یک‌رو، انبارها می‌توانند عملیات خود را مانند قبل ساده‌تر کنند. در طول دهه 1920، طراحان لوازم الکترونیکی بیشتری، دکل های کج، فاصله بین دو محور کوتاه شده و اتصالات جوش داده شده را برای افزایش استحکام و کارایی وارد کردند.

 

 

رفتن به جریان اصلی

پالت‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلف، با نسخه‌های یک رو و دو رو موجود بودند. از آنجایی که کارخانه داران بیشتری به شوق لیفتراک پرداختند، نیاز به استانداردسازی افزایش یافت. تا دهه 1930 بود که اندازه پالت استاندارد شد. لیفتراک ها به سرعت از این روند پیروی کردند و شروع به استاندارد شدن کردند. علاوه بر اندازه شاخک، فاصله و طول، قطعات الکترونیکی یکنواخت شدند. لیفتراک ها به جریان اصلی رسیده بودند و بسیاری از صنایع مختلف از مزایای این وسایل نقلیه بهره مند شدند. تولید انبوه به وجود آمد، قیمت ها کاهش یافت و تلاش های زیادی به سمت پیشرفت فناوری لیفتراک معطوف شد.


پیشرفت های تکنولوژیکی

در دهه‌های پس از آن، فناوری لیفتراک پیشرفت‌های زیادی در زمینه ایمنی و کارایی داشته است. بسیاری از لیفتراک ها دارای قفس هایی برای محافظت از کاربران و تکیه گاه های روی دکل ها هستند، بنابراین بارها به عقب واژگون نمی شوند. یکی دیگر از پیشرفت های قابل توجه در منبع برق لیفتراک است. اکثر کامیون های اولیه موتورهای احتراق داخلی بودند که با پروپان یا بنزین کار می کردند. از دهه 1950 به بعد، کامیون‌های باطری به عنوان گزینه‌ای بسیار مناسب برای لیفتراک‌های گازسوز جای خود را گرفتند. بسیاری ارزش آنها را تا حدی به این دلیل می دانند که می توان آنها را شارژ کرد، آلاینده های خطرناکی تولید نمی کنند و قدرت کافی برای راه اندازی بالابر شما را فراهم می کنند. اخیراً، اختراع باتری‌های لیتیوم یونی بعد کاملاً جدیدی از کارایی به لیفتراک‌های برقی اضافه کرده است. با این حال، در بسیاری از بخش‌های صنعت، موتورهای احتراق داخلی همچنان بر بازار تسلط دارند، با I.C. موتورهایی مانند مدل 4-Y تویوتا همچنان از محبوبیت بالایی برخوردار است. علاوه بر این، بسیاری از کامیون‌ها دارای سیستم‌های رایانه‌ای نیز هستند که به واحد اضافه شده‌اند و کاربران می‌توانند موجودی را مستقیماً از روی صندلی خود مدیریت کنند. امروزه کامیون‌های بالابر راحت‌تر می‌توانند مانور دهند و در نتیجه راهروها باریک شده و قابلیت ذخیره سازی افزایش می‌یابد. این ماشین‌ها با شرکت‌های بزرگی مانند تویوتا که تحقیقات و انرژی (جناس مورد نظر) را به فناوری لیفتراک اختصاص می‌دهند، به پیشرفت خود ادامه می‌دهند.

 

نتیجه

لیفتراک امروزی ریشه در کامیون‌های لیفتراک اصلی اوایل دهه 1900 دارد. به لطف پیشرفت‌های فناوری، از جمله استانداردسازی و بهبود باتری، لیفتراک‌های امروزی می‌توانند به رونق انبار شما کمک کنند. بیش از 500000 نفر هر روز از لیفتراک استفاده می کنند که منجر به سود مستقیم و قابل اندازه گیری برای تجارت می شود. این وسایل نقلیه یک چرخ دنده حیاتی در اقتصاد جهانی هستند و به تجارت برق در سراسر جهان کمک می کنند.

برای تخصص، تعمیرات و اجاره لیفتراک، همراه با راهکارهای ذخیره سازی انبار، به پیشگام لیفتراک  مراجعه کنید.  در شبکه های مجازی با ما تماس بگیرید

پیشگام لیفتراک بهترین نوع لوازم یدکی و تجهیزات انواع لیفتراک و ماشین های راهسازی و انبارداری را به شما عزیزان ارائه می دهد.

پیشگام لیفتراک عرضه کننده انواع با کیفیت ترین لوازم یدکی برای انواع لیفتراک‏ های داخلی (سپاهان ، سهند ، آریا و ...) و لیفتراک‏ های وارداتی (Komatsu , Toyota , Caterpillar , Clark , Linde , …)

شماره های تماس و شبکه های مجازی ما :

واتساپ ، تلگرام ، روبیکا و ایتا : 09124920155 (خدایکی) – 09202726361 (صادقپور)