نکات مهم در رابطه با دینام انواع لیفتراک

هنگام تعویض دینام لیفتراک ابتدا به این نکات توجه کنید.

دینام همراه با باتری و تنظیم کننده ولتاژ بخشی از سیستم شارژ لیفتراک را تشکیل می دهند. دینام برای سایر اجزای لیفتراک مانند روشنایی، گیج و تابلوی ابزار برق تولید می کند.

دینام می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد، اما اگر لیفتراک شما قدیمی باشد، ممکن است خراب شود. شناسایی علائم اولیه می تواند به شما هشدار دهد که دینام را بلافاصله قبل از تبدیل شدن به یک مشکل بزرگ بررسی کنید.

سرنخ‌های آشکاری که متوجه وجود یک خطای پیشروی می‌شوید می‌تواند شامل لرزش سنج‌ها، کم‌نور شدن چراغ‌ها و صدای ناله‌ای که از موتور می‌آید باشد.

دینام خراب باتری را شارژ نمی کند و در نتیجه باعث روشن نشدن موتور می شود.

اگر بوی سوختن لاستیک را حس کردید، مهم است که دینام را فوراً توسط مکانیک بررسی کنید. اینها نشانه های آشکاری از مشکل در دینام است که باید به آنها توجه کنید.

اگر غریزه شما به شما می گوید که دینام مقصر است، ابتدا آن را امتحان کنید. با مشخص کردن اینکه آیا علت واقعی مشکل است یا خیر، این کار از هزینه کردن برای تعمیر غیر ضروری جلوگیری می کند.

 

 
عیب یابی دینام برای تعیین اینکه آیا علت مشکل قبل از تعویض دینام است یا خیر

قبل از قضاوت در مورد اینکه دینام عامل مشکل است، سایر مشکلات جانبی در سیستم شارژ را که ممکن است بر عملکرد دینام تأثیر گذاشته باشد مانند کانکتور، باتری، کابل ها یا مدار داخلی، جدا کنید. در اینجا راه هایی وجود دارد که می توانید برای جداسازی انجام دهید:

اگر باتری را شارژ نمی کند

اگر مشکوک هستید که دینام باتری را شارژ نمی کند، وضعیت شارژ باتری و تنظیم ولتاژ را بررسی کنید. شما می توانید این کار را با یک تستر انجام دهید. این مشخص می کند که آیا سیستم شارژ به درستی کار نمی کند و دینام قادر به تولید شارژ کافی برای باتری نیست.

برخی از مشکلات دیگری که باعث شارژ نشدن دینام می شود، شرایط تسمه و قرقره است. اگر تسمه نصب شده لیز بخورد باعث شارژ نشدن دینام یا کم شارژ شدن آن می شود. کشش تسمه نیز می تواند باعث مشکل شود، بررسی کنید که آیا تسمه کشش مناسبی دارد یا خیر. وضعیت کمربند باید به طور منظم بررسی شود.

کابل ها و پایانه های بد نیز می توانند باعث شارژ نشدن دینام شوند. خوردگی در پایانه های باتری و مقاومت دقیقه ای در مدار زمین می تواند به طور قابل توجهی خروجی شارژ را مختل کند.

اگر دینام خوب و در شرایط خوب کار می کند، اما هنوز دینام شارژ نمی شود، ببینید آیا فیوز و اتصال آن خراب است، در بسیاری از موارد این بررسی ساده مشکل را حل می کند.

اگر بیش از حد شارژ شود

پس از آزمایش و متوجه شدید که دینام بیش از حد شارژ می شود، ممکن است باتری گرم شود که می تواند به اجزای داخلی آن آسیب برساند. علت شارژ بیش از حد را می توان به راحتی مشخص کرد: یا وضعیت نامناسب باتری یا رگولاتورهای خراب است.
اگر باتری کامیون شما قدیمی باشد، دینام به شدت کار می کند تا شارژ کافی تولید کند. این شارژ بیش از حد باعث آسیب به باتری می شود و اگر باتری لیفتراک شما قدیمی باشد، این نگرانی می تواند از کنترل خارج شود.

اگر فکر می کنید که روتورها یا رگولاتورها هستند که باعث شارژ بیش از حد می شوند، ممکن است روتورها یا رگولاتورها خراب شده باشند. این موضوع همچنین باعث شارژ بیش از حد می شود زیرا رگولاتور نمی تواند سطح برق را بخواند و در نتیجه باعث شارژ بیش از حد باتری می شود.

اگر مشکوک هستید که درآن انگلی وجود دارد

تخلیه انگلی می تواند باعث ایجاد حالت شارژ کم باتری شود. اگر تخلیه انگلی وجود داشته باشد، ولتاژ مدار می تواند به یک نقطه بسیار پایین کاهش یابد. این تخلیه توسط دینام ایجاد نمی شود، بلکه توسط سایر اجزای سیستم الکتریکی لیفتراک ایجاد می شود.

هنگام عیب یابی برای این مشکل، ابتدا باید بررسی کنید که آیا باتری در حال شارژ شدن است یا خیر. شما باید موتور لیفتراک را روشن کنید و بگذارید در حالت بیکار در 1500 دور در دقیقه یا بالاتر بماند، با استفاده از یک ولت متر، آن را به پایانه ها وصل کنید، مطمئن شوید که خوردگی نداشته باشد، باید بین 13.5 ولت و 14.5 ولت بخواند، سپس ما می توان گفت دینام لیفتراک در شرایط خوبی کار می کند.

حالا برای تست تخلیه، در حالی که لیفتراک کار نمی کند، احتراق را در حالت خاموش قرار دهید، ترمینال منفی باتری (این زمین است) را جدا کنید و در صورت روشن شدن، یک چراغ تست را در راستای کابل زمین و ترمینال منفی وصل کنید. بالا، سپس یک تخلیه انگلی در جایی در سیستم وجود دارد.

لطفا احتیاط کنید

لطفاً به یاد داشته باشید، هر چه زودتر متوجه شوید که چه چیزی باعث این مشکل شده است، بهتر است. شما قطعه معیوب را که می تواند باعث خراب شدن سایر قسمت های سیستم الکتریکی شود که می تواند منجر به تعمیر پرهزینه تر شود را حذف می کنید.


هنگام خرید جایگزین، این موارد را در نظر بگیرید

اکنون که می دانید این دینام است که باعث ایجاد ایراد می شود، باید فوراً آن را تعویض کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما در جلوگیری از اشتباه کمک می کند:

    شماره قطعه  فنیلیفتراک را پیدا کنید. تامین کننده حتما شماره قطعه را از شما می پرسد تا قطعه مناسب را به شما بدهد. به این ترتیب از خرید دینامی که با لیفتراک شما مناسب نیست اجتناب کنید. به عنوان مثال: لیفتراک های کوماتسو ، لینده ، تویوتا ، سپاهان ، سهند و ...

توجه به آمپر مهم است. همیشه آمپراژی را انتخاب کنید که آمپراژ آن از لیفتراک خارج شده است. هرگز دینام قدیمی را باآمپر کمتر تعویض نکنید.


    هنگامی که نیاز به تعویض دینام لیفتراک دارید، ممکن است تمایل به خرید یک دینام بازسازی شده یا استفاده شده داشته باشید.   بهتر است به جای اینکار یک دینام نو تهیه کنید. شما دینامی می خواهید که کار کند و دارای گارانتی باشد و کاملاً با مدل و سال خاص لیفتراک شما مطابقت داشته باشد.
    نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید قطر قرقره است. ممکن است در نهایت دینامی بخرید که قطری کمتر از قرقره اصلی دارد. اندازه قرقره تاثیر بسزایی بر خروجی دینام و شارژ در حالت دور دارد. اگر به اشتباه دینام با قطر کمتر تهیه کردید، می توانید قرقره ها را تعویض کنید.
    اندازه و تناسب را بدانید. دینام خروجی بالا معمولاً بزرگ است. اگر دینام قدیمی شما فقط یک اندازه استاندارد است و تصمیم به خرید یک دینام خروجی بالا دارید، ممکن است به دلیل بدنه بزرگ مناسب نباشد.
    از نمایندگی های معتبر خرید کنید یا برندی را انتخاب کنید که با کیفیت خوب باشد. چه از نزدیکترین فروشگاه خرید کنید یا از منابع آنلاین ، مطمئن شوید که یک فروشگاه معتبر انتخاب کرده اید یا یک دینام مارک انتخاب کنید. پیشگام لیفتراک بهترین گزینه برای شما میباشد.
    ارزان‌ترین دینام را نخرید، سریع‌تر فرسوده می‌شود و باید هر چند وقت یک‌بار تعویض شود، با خرید  دینام ارزان‌تر  شما صرفه‌جویی نکرده‌ایدبلکه  علاوه بر این که کارایی لازم را برای شما ندارد، لیفتراک شما نیز بیشتر دچار خرابی می شود.
    همیشه برنامه زمانی که دینام ارسال می شود را بدانید. آخرین چیزی که نمی خواهید اتفاق بیفتد، به خصوص در فصل اوج، این است که یک لیفتراک در محل به دلیل معیوب بودن قطعه بیکار باشد. اگر این وضعیت باشد، قطعه به یک نیاز فوری تبدیل می شود. از تامین کننده بپرسید که آیا قطعه موجود است و می توان آن را بلافاصله تحویل گرفت یا ارسال کرد.

اصلی یا تقلبی : کدام یک را انتخاب کنید.

انتخاب بین قطعات  اصلی و یا تقلبی فقط یک موضوع متعادل کردن هزینه در مقابل قابلیت اطمینان است. قطعات غیر اصلی معمولاً با بخشی از قیمت یک دینام اصلی به فروش می رسند.

همانطور که می دانید قطعات لیفتراک غیر اصلی دارای ایراداتی هستند که تنها با یک بازرسی ظاهری به سختی متوجه آن می شوند و عمر مفید آن ها کوتاه است و در نتیجه هزینه بالاتری نیز به همراه دارد. اینها دلایل اصلی هستند که چرا نباید قطعه متفرقه و یا غیر اصلی را تهیه کنید.
ایرادی ندارد که بودجه کمی داشته باشید و سعی کنید بیش از حد خرج نکنید اما در دام استفاده از قطعات تقلبی نیفتید فقط به این دلیل که بسیار ارزان تر از قطعات اصلی هستند. معمولا دوام زیادی ندارند.

دینام لیفتراک را از کجا بخریم

وقتی نوبت به خرید دینام لیفتراک می رسد، شما گزینه های مختلفی دارید. در اینجا چند مکان وجود دارد که می توانید یک دینام جدید خریداری کنید:

    نمایندگی لیفتراک: اکثر نمایندگی هایی که لیفتراک می فروشند قطعاتی از جمله دینام را نیز می فروشند. آنها ممکن است قطعاتی را برای چندین برند حمل کنند و شما اغلب می توانید در مورد آنچه نیاز دارید مشاوره تخصصی دریافت کنید. فروشگاه  پیشگام لیفتراک بهترین و با کیفیت ترین قطعات لیفتراک را در اختیار شما قرار می دهد.
    خرده فروشان آنلاین: وب سایت های مختلف  اغلب دارای طیف گسترده ای از دینام های لیفتراک هستند. قبل از خرید حتماً رتبه‌بندی‌ها و نظرات فروشنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که از یک منبع معتبر خرید می‌کنید.

    فروشگاه های تخصصی قطعات: فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که در زمینه قطعات لیفتراک تخصص دارند. اینها می توانند منبع خوبی برای دینام ها باشند، به خصوص اگر به دنبال مارک یا مدل خاصی هستید.
    فروشگاه پیشگام لیفتراک میتواند بهترین گزینه برای انتخاب خرید دینام شما باشد.

به یاد داشته باشید، هنگام خرید دینام جدید، مطمئن شوید که با مدل لیفتراک خاص شما سازگار است. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی بخرید، همیشه ایده خوبی است که با کتابچه راهنمای لیفتراک خود یا با متخصص حرفه ای پیشگام لیفتراک مشورت کنید.

نکات نگهداری برای افزایش طول عمر دینام

اکنون که با موفقیت دینام لیفتراک خود را تعویض کرده اید، بیایید در مورد چگونگی حفظ آن در حالت خوب تا زمانی که ممکن است صحبت کنیم.

اول از همه، قدرت یک بازرسی منظم را دست کم نگیرید. هر هفته چند دقیقه وقت بگذارید تا دینام و اجزای اطراف خود را به صورت بصری بررسی کنید. به دنبال اتصالات شل، تسمه های فرسوده یا نشانه های خوردگی باشید. کمی نگهداری پیشگیرانه می تواند کمک زیادی به جلوگیری از مشکلات احتمالی کند.

در مرحله بعد، مراقب نحوه استفاده از سیستم های الکتریکی لیفتراک خود باشید. با خاموش کردن چراغ ها یا سایر اجزای الکتریکی در زمانی که از آنها استفاده نمی کنید، از بار الکتریکی غیر ضروری خودداری کنید. به یاد داشته باشید، دینام شما باید زمانی که سیستم های الکتریکی بیشتری فعال هستند، سخت تر کار کند.

در نهایت، تعمیر و نگهداری حرفه ای را فراموش نکنید. حتی اگر در انجام تعمیرات جزئی راحت هستید، همیشه ایده خوبی است که یک متخصص حرفه ای لیفتراک شما را هر چند وقت یکبار بررسی کامل کند.

پیشگام لیفتراک در رابطه با فروش تامین قطعات و تعمیرات انواع دینام لیفتراک در خدمت شما عزیزان می باشد.

با ما در تماس باشید.