نگهداری ، تعمیر و قطعات یدکی

لوازم پمپ ترمز لیفتراک، نگهداری و تعویض قطعات پمپ ترمز و سیلندر چرخ

کدام یک از موارد زیر نشانه های هشدار دهنده واضحی هستند که ترمزهای لیفتراک باید تعمیر شوند:

  •  صدای ساییدن
  •  ترمزهای نرم یا اسفنجی
  •  ترمزهای گیر
  •  جیغ ترمز

سه نشانه اصلی که ترمزهای لیفتراک شما نیاز به تعویض دارند و چگونه ترمزهای لیفتراک خود را طولانی تر نگه دارید، بیاموزید.

نکته ای سریع، این مقاله بر روی ترمزهای درام و کفشکی (متداول ترین نوع ترمز لیفتراک) تمرکز دارد. ترمزهای دیسکی خنک شده با روغن که به ترمزهای مرطوب نیز معروف هستند نیاز به تعمیر و نگهداری کمتری دارند و به ندرت نیاز به تعمیر یا تعویض دارند. در مورد انواع ترمز لیفتراک بیشتر بدانید.

اگر لیفتراک شما هنگام ترمزگیری صدای سنگ زنی می دهد یا اگر ترمزها نرم یا اسفنجی هستند، فوراً  با تکنسین های پیشگام لیفتراک تماس بگیرید.

ترمزهای گیر یا جیغ ترمز لزوماً دلیلی برای نگرانی نیستند ، به خصوص اگر این مشکلات پس از گرم شدن لیفتراک یا هنگام رانندگی با بار برطرف شوند. مطمئن شوید که مشکل را با تکنسین لیفتراک خود در تماس بعدی خدمات خود ذکر کنید.

3 نشانه که زمان تعویض ترمز لیفتراک شما فرا رسیده است.

1- صدای ساییدن هنگام ترمز  - صدای ساییدن نشان دهنده فرسوده بودن کفشک ترمز است. معطل نکنید، با یک متخصص تماس بگیرید که بتواند ترمزها را بررسی کند و کفش را تعویض کند.

با گذشت زمان، گرد و غبار و زباله می توانند وارد سیستم ترمز لیفتراک شوند و بر روی کفش ها برآمدگی ایجاد کنند. یک راه آسان و ارزان برای اطمینان از دوام ترمزهای لیفتراک شما این است که هر 250 ساعت یکبار گرد و غبار ترمز را خارج کنید.

2- ترمزهای نرم یا اسفنجی - وقتی پدال ترمز را فشار می دهید، باید مقاومت محکمی وجود داشته باشد. باید تا حدودی سفت به نظر برسد، فنری یا اسفنجی نباشد و برای فشار دادن پدال تا کف زمین به کمی تلاش فیزیکی نیاز داشته باشد. اگر ترمزها ضعیف، نرم یا اسفنجی هستند، ترمزها، روغن ترمز و خطوط ترمز را فوراً بررسی کنید.

3- توقف طولانی مدت لیفتراک طول می کشد - مدت زمان طولانی چیست؟

    لیفتراک با سرعت 7 کیلومتر در ساعت باید بتواند در حدود 7-9 متر  به طور کامل متوقف شود.
    لیفتراک با سرعت 13 کیلومتر در ساعت باید بتواند در 14-17 متر توقف کند.
    بار سنگین تر ممکن است فواصل توقف در بالا را چندین فوت افزایش دهد.

اگر اپراتورهای لیفتراک شما هر یک از مشکلات بالا را گزارش کردند، منتظر نمانید. خدمات لیفتراک را فوراً برنامه ریزی کنید.  

ترمزهای لیفتراک چقدر دوام می آورند؟

ترمزهای لیفتراک درام و کفش در صورت نگهداری صحیح باید بین 5000 تا 7000 ساعت دوام بیاورند. ترمزها را بیشتر تعویض می کنید؟ چند دلیل وجود دارد که این اتفاق می افتد

 

  • محیط های گرد و غبار یا کثیف می تواند باعث شود که کفش های ترمز با سرعت بیشتری فرسوده شوند.
  • بارهای سنگین به طور مداوم باعث می شود که ترمزها سخت تر کار کنند و سریع تر سایش شوند.
  • برخی رفتارهای اپراتور مانند ترمز تهاجمی، رانندگی با ترمز دستی درگیر یا رانندگی با دو پا می تواند باعث سایش زودرس شود.

از حوادث گران قیمت جلوگیری کنید و عمر ترمز لیفتراک را افزایش دهید

تعمیر ترمز لیفتراک در صورت بروز مشکلات زود هنگام می تواند نسبتاً ارزان باشد . در اینجا چند راه ساده برای افزایش عمر ترمز لیفتراک و جلوگیری از تعمیرات گران قیمت آورده شده است.

    هر 250 ساعت یکبار گرد و غبار و زباله ها را از بین ببرید.
    کفش های ترمز را از طریق توپی چرخ ها به طور منظم بررسی کنید.
    بازرسی های عمیق ترمز را هر 2000 ساعت برنامه ریزی کنید.
    تعویض به موقع لوازم فرسوده پمپ ترمز و سیلندر چرخ لیفتراک.

تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده معمولی پیشگام لیفتراک شامل بررسی ترمز عملیاتی در 500 ساعت در 90 روز است. یک تکنسین باتجربه لیفتراک تأیید می‌کند که لنت پدال ترمز در جای خود قرار دارد و فرسوده نشده است، سطح روغن ترمز را بررسی می‌کند، تنظیم ارتفاع پدال ترمز را تأیید می‌کند و مطمئن می‌شود که ترمز دستی به درستی کار می‌کند. اگر لیفتراک بررسی ها و بازرسی های عملیاتی را پشت سر نگذارد، تکنسین برای انجام سرویس اضافی درخواست تاییدیه می کند.

بازرسی کفشک ترمز ممکن است در هر زمانی درخواست شود و به عنوان بخشی از خدمات تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده 12 ماهه/2000 ساعته در سطح بالایی گنجانده شده است. در طول این سرویس، تکنسین چرخ ها را خارج کرده و کفش های ترمز را از نظر سایش بررسی می کند.

در این راستا و جهت عملکرد بهتر ترمزهای لیفتراک، پیشگام لیفتراک بهترین نوع لوازم پمپ ترمز ، کفشک لنت و ... تجهیزات ترمز لیفتراک را به شما عزیزان ارائه می دهد.

پیشگام لیفتراک عرضه کننده انواع با کیفیت ترین و بهترین لوازم یدکی پمپ ترمز و سیلندر چرخ  برای انواع لیفتراک‏ های داخلی (سپاهان ، سهند ، آریا و ...)  و لیفتراک‏ های وارداتی (Komatsu , Toyota , Caterpillar , Clark , Linde , …)

شماره های تماس و شبکه های مجازی ما :

واتساپ ، تلگرام و روبیکا : 09124920155 (خدایکی) – 09202726361 (صادقپور)