پمپ روغن لیفتراک. انواع ، نگهداری و تعویض

پمپ روغن چیست و چگونه عمل می‏کند؟

پمپ روغن بخشی از موتور احتراق داخلی است که روغن موتور را تحت فشار به بلبرینگ‏ های دوار، پیستون‏ های کشویی فرستاده و میل بادامک موتور را به گردش در می ‏آورد. این عمل یاتاقان‏ ها را روان می‏ کند و همچنین به خنک شدن موتور نیز کمک می‏ کند.

روغن تحت فشار علاوه بر هدف اصلی آن برای روانکاری، به طور فزاینده‏ای به عنوان یک سیال هیدرولیک برای تامین انرژی محرک ‏های کوچک استفاده می ‏شود. یکی از اولین کاربرد‏های قابل توجه در این راه، برای شیرهای هیدرولیک در میل بادامک و تحریک سوپاپ است. استفاده‏های رایج ممکن است شامل کشنده برای تسمه تایم یا متغیر برای سیستم‏های زمانبندی متغیر سوپاپ باشد.

پمپ های روغن به طور کلی از آلومینیوم یا چدن ساخته می شوند. برخی از پمپ ها نیز مجهز به دریچه کاهش فشار هستند.

نکات و ترفندهایی برای پمپ روغن لیفتراک شما

 

برای اینکه پمپ های روغن به طور موثر کار کنند، فشار روغن باید در سطح ایمن نگه داشته شود:

    فشار بالای روغن باعث دمیدن آب‌بندهای جلو یا عقب موتور می‌شود. همچنین می تواند شاخه های روغن را منفجر کند.
    فشار کم روغن نه تنها منجر به گرم شدن بیش از حد می شود، بلکه باعث ایجاد اصطکاک دائمی می شود که باعث فرسودگی زودرس قطعات موتور می شود.

جلوگیری از فشار بالای روغن با شیر فشارشکن ساده است . اگر فشار در سیستم خیلی زیاد شود، روغن از طریق این سوپاپ اطمینان آزاد می شود و به مخزن روغن باز می گردد.  اگر دریچه فشار بر روی پمپ روغن وجود ندارد، باید در جای دیگری از سیستم روغن کاری موتور قرار گیرد.

تشخیص فشار کم روغن کمی چالش برانگیزتر است. مراقب هشدار روی داشبورد دستگاه باشید . بسته به برند دستگاه، این می تواند یک چراغ هشدار ساده یا یک فشارسنج پیشرفته تر روغن باشد. برای جلوگیری از آسیب دیدن قطعات موتور، در صورت مشاهده فشار کم روغن، همیشه موتور را فوراً خاموش کنید.

جهت اطلاع از قیمت انواع پمپ روغن لیفتراک (Oil Pump) با متخصصین ما در پیشگام لیفتراک در تماس باشید.

فیلتر روغن باید هر از چند گاهی تعویض شود . اگر با کثیفی و زباله مسدود شده باشد، روغن موتور نمی تواند آزادانه جریان یابد. ما همچنی توصیه میکنیم سطح روغن را روزانه با پیروی از دستورالعمل‏های سازنده بررسی کنید.

در نهایت، همیشه از روغن مناسب برای نوع موتور استفاده کنید . نوع نامناسب روغن به درستی در سیستم موتور جریان نمی یابد. همچنین می تواند منجر به نتایج فاجعه بار شود.

انواع پمپ روغن

نوع پمپ مورد استفاده متفاوت است. پمپ‏ های دنده‏ای پمپ ‏های تروکوئید و پمپ‏ های پره ‏ای همگی معمولاً مورد استفاده قرار می ‏گیرند. پمپ‏ های پلانچری در گذشته مورد استفاده قرار می‏ گرفتند، اما اکنون به ندرت برای موتورهای کوچک استفاده می‏ شود.

پیشگام لیفتراک عرضه کننده انواع پمپ روغن(Oil Pump) برای انواع لیفتراک‏ های داخلی (سپاهان ، سهند ، آریا و ...) و  لیفتراک‏ های وارداتی (Komatsu , Toyota , Caterpillar , Clark , Linde , …)

شماره های تماس و شبکه های مجازی ما :

واتساپ ، تلگرام و روبیکا : 09124920155 (خدایکی) – 09202726361 (صادقپور)