واتر پمپ لیفتراک. انواع، نگهداری و تعمیر

پمپ آب ( Water Pump ) لیفتراک چیست ؟ ( نگهداری و تعمیر )

پمپ آب لیفتراک قلب سیستم خنک کننده موتور است.  پمپ آب یک پمپ گریز از مرکز است که توسط یک تسمه متصل به میل لنگ موتور به حرکت در می آید. ویژگی اصلی پمپ آب فشار دادن مایع خنک کننده با بلوک موتور سازنده، رادیاتور و همچنین لوله ها برای خنک نگه داشتن سیستم موتور است. پس از گرم شدن، مایع خنک‌کننده دوباره به رادیاتور منتقل می‌شود تا خنک شود قبل از اینکه دوباره با سیستم به بیرون فرستاده شود.

انواع پمپ آب لیفتراک

ما طیف گسترده ای از پمپ های آب را در پیشگام لیفتراک  ارائه می دهیم:

  •     پمپ آب با محور
  •     پمپ آب با فلنج
  •     پمپ آب با چرخ دنده
  •     پمپ های آب با بلوک قرقره تسمه ای

 

انواع پمپ های آب منحصر به فرد دیگر

املاک و مستغلات پمپ آب معمولا از آلومینیوم سبک وزن یا چدن ساخته می شود.  با تکیه بر پمپ آب خاص، پروانه از مواد مصنوعی، فولاد یا برنز ساخته شده است. پروانه های ساخته شده از محصولات مصنوعی و برنز دارای یک مزیت اضافی هستند: آنها تحت تأثیر خوردگی نیستند.


پمپ آب برای همه برندهای لیفتراک

Ausa - Balkancar - Linde - Jungheinrich - Hyster - Still - Mitsubishi - Nissan - JCB - Caterpillar - Crown - Komatsu - Kalmar - Clark - TCM - Hangcha - Manitou - Yale - Steinbock - Atlet - Toyota - Tailift - Heli - Daewoo - EP Forkli - Fenwick - Fiat - Halla - Hyundai - Lansing - LOC - Montini - Unicarriers - Utilev - Yang


اشاره گرها و همچنین ترفندهایی برای پمپ آب لیفتراک شما تعمیر و نگهداری پمپ آب لیفتراک شما از کشش بیش از حد کمربند خودداری کنید. یکی از رایج ترین عواملی که پمپ آب به طور پیش از موعد کار نمی کند، به دلیل کشش بیش از حد تسمه است. همیشه کشش تسمه را مطابق با توصیه های سازنده تنظیم کنید.

    کل سیستم خنک کننده را بررسی کنید

هنگام انجام بررسی های معمول تعمیر و نگهداری، مطمئن شوید که کل سیستم خنک کننده را بررسی کنید. اگر علائم خرابی، نشتی در رادیاتور یا سایر مکان‌های سیستم خنک‌کننده را مشاهده کردید، مهم است که این مشکلات جزئی را قبل از بزرگ‌تر شدن و تعمیرات گران‌تر در جاده برطرف کنید.

مبارزه با آلودگی هوا

آلودگی هوا واقعاً می تواند سیستم خنک کننده را شلوغ کند و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند. به همین دلیل پاکسازی کل سیستم مهم است. از بین بردن قطعات کثیفی باعث می شود سیستم خنک کننده به خوبی کار کند و همچنین از عملکرد نادرست آن جلوگیری می کند.


دهانه Weep را تمیز و بدون آسیب نگه دارید

دهانه گریه اجازه می‌دهد تا مایع خنک‌کننده چکه‌ای از پمپ خارج شود، به‌جای اینکه به زور از آب‌بندها عبور کند و همچنین یاتاقان‌ها را آلوده کند.

 

از خنک کننده مناسب برای موتور لیفتراک خود استفاده کنید

آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت، این است که همیشه از مایع خنک کننده مناسب برای موتور خود استفاده کنید. مایع خنک کننده نادرست به سرعت از سیستم موتور عبور نمی کند. این می تواند به سیستم موتور آسیب برساند و همچنین منجر به نتایج ویرانگر شود. همچنین توصیه بسیار خوبی است که هر از چند گاهی سطح مایع خنک کننده خود را بررسی کنید و دائماً دستورالعمل های سازنده را رعایت کنید.