چیزهایی که باید در مورد روغن لیفتراک بدانیم

چیزهایی که باید در مورد روغن ترمز بدانید

روغن هیدرولیک، روغن موتور و روغن ترمز (روغن ترمز) از جمله سه مایعی هستند که قبل از کار با لیفتراک باید بررسی شوند. بیایید آنچه را که باید در مورد روغن ترمز برای حفظ عملکرد و افزایش عمر لیفتراک خود از طریق مقاله زیر بدانید.

فهرست مطالب:

1. روغن ترمز چیست؟ روغن ترمز چقدر اهمیت دارد؟

2.  انواع رایج روغن ترمز لیفتراک چیست؟

3.  چه زمانی نیاز به تعویض روغن ترمز لیفتراک دارید؟

4. پرسش و پاسخ متداول در مورد روغن ترمز لیفتراک 
 

1. روغن ترمز چیست؟ روغن ترمز چقدر اهمیت دارد؟

روغن ترمز نقش مهمی در عملکرد لیفتراک ایفا می کند که به انتقال و نیرو در هنگام ترمزگیری اپراتور کمک می کند. که به لیفتراک کمک می کند تا با دقت و ایمن متوقف شود.

 

روغن ترمز لیفتراک بخش مهمی در بین 3 مایع یک لیفتراک است

 

 

هنگام ترمزگیری، گرمای تولید شده توسط اصطکاک در سیستم تقویت کننده ترمز وجود خواهد داشت، روغن ترمز لیفتراک گرمای تولید شده توسط روانکاری را کاهش می دهد و در عین حال از خوردگی جلوگیری می کند.

 

2. انواع رایج روغن ترمز لیفتراک چیست؟

 

 

4 نوع روغن ترمز رایج در بازار وجود دارد که عبارتند از:

- روغن ترمز DOT 3

- روغن ترمز DOT 4

- روغن ترمز DOT 5

- روغن ترمز DOT 5.1

 به طور خاص، روغن ترمز   DOT 3، DOT 4  و DOT 5.1  دارای ترکیبی مبتنی بر گلیکول هستند، در حالی که  DOT ​​5 دارای ترکیب مبتنی بر سیلیکون است. بزرگترین تفاوت بین این دو گروه روغن، توانایی جذب آب است: DOT 3، DOT 4 و DOT 5.1 توانایی جذب آب را دارند و DOT 5 این قابلیت را ندارد.

نقطه جوش DOT 4 در مقایسه با DOT 3 دارای نقطه جوش بالاتری است که برای لیفتراک هایی که از ترمز زیاد استفاده می کنند مناسب تر خواهد بود. DOT 5 بالاترین نقطه جوش را در بین انواع مختلف دارد. هرگز از روغن ترمز DOT 5 برای سیستم های ترمزی که برای استفاده از DOT 3 و DOT 4 طراحی شده اند استفاده نکنید زیرا به سیستم ترمز آسیب می زند.

مشتریان باید روغن ترمز لیفتراک مناسب را انتخاب کنند

 

با این حال، مشتریان باید از فروشنده لیفتراک خود بخواهند تا در مورد نوع مناسب روغن ترمز لیفتراک مشاوره دریافت کنند.

 

3.  چه زمانی نیاز به تعویض روغن ترمز لیفتراک دارید؟

اگرچه روغن ترمز به عملکرد عملیاتی لیفتراک کمک زیادی می کند، به ویژه برای اطمینان از ایمنی عملیات. اغلب در بین سه نوع روغن مایع مهم در لیفتراک ها مانند: روغن موتور، روغن هیدرولیک و روغن ترمز بیشتر فراموش می شود.

بهترین راه برای اطلاع از زمان تعویض روغن ترمز لیفتراک، پیروی از توصیه های سازنده است. معمولاً سازنده لیفتراک توصیه می کند روغن ترمز لیفتراک را هر 1200-1500 ساعت کاری تعویض کنید.

 

مشتریان باید روغن ترمز را به صورت دوره ای بررسی و تعویض کنند

 

با این حال، برخی از تولید کنندگان هستند که هیچ توصیه ای در مورد تعویض روغن ترمز ارائه نمی دهند. شما باید روغن ترمز لیفتراک را به طور منظم بررسی کنید و در برخی از موارد زیر اقدام به تعویض یا تعویض کنید:

  • چراغ هشدار ترمز روشن می شود.
  • سطح پایین روغن ترمز، تغییر رنگ یا کثیفی.
  •  احساس در هنگام ضربه زدن به پدال ترمز نرم و غیرعادی است.
  •  عملکرد ترمز کم می شود.
  • صداها یا بوهای عجیب هنگام ترمزگیری.
  • ... و

 

4. پرسش و پاسخ متداول در مورد روغن ترمز لیفتراک

 

کدام روغن ترمز برای لیفتراک شما مناسب است؟

بهترین راه برای اینکه بدانید کدام روغن ترمز برای لیفتراک شما مناسب است، مطالعه کتاب راهنمای سازنده لیفتراک یا بررسی اطلاعات مخزن روغن ترمز است.
 

آیا می توان روغن ترمز را با هم مخلوط کرد؟

گاهی اوقات اگر روغن ترمز یکسانی در دسترس ندارید، ممکن است روغن ترمز را با هم مخلوط کنید. با این حال، روغن ترمز DOT 5 را با DOT 3، DOT 4، DOT 5.1 مخلوط نکنید زیرا در ترکیب اصلی خود متفاوت هستند.

انواع DOT 3، DOT 4، DOT 5.1 را می توان به دلیل داشتن پایه گلیکول معمولی با یکدیگر مخلوط کرد، با این حال، مخلوط کردن توصیه نمی شود مگر اینکه کاملاً ضروری باشد زیرا مخلوط کردن می تواند نقطه جوش روغن ترمز را کاهش دهد.

چرا روغن ترمز لیفتراک کاهش می یابد؟

روغن ترمز لیفتراک در یک ظرف در بسته قرار می گیرد، اما گاهی اوقات شاهد کاهش سطح روغن ترمز هستیم. علت چیست؟

شایع ترین دلیل احتمالاً نشت مایع ترمز روی زمینی است که لیفتراک شما در آن پارک شده است.

یکی دیگر از دلایل رایج نشت روغن ترمز به بوستر ترمز است، بنابراین مشتریان باید سطح روغن ترمز را به طور منظم بررسی کنند و در هنگام تشخیص مشکلات راه حلی برای آن داشته باشند.
 

روغن ترمز لیفتراک با کیفیت را از کجا بخریم؟

برای اطلاعات تخصصی در مورد روغن موتور به فروشگاه پیشگام لیفتراک مراجعه کنید.

پیشگام لیفتراک بهترین نوع لوازم یدکی و تجهیزات انواع لیفتراک و ماشین های راهسازی و انبارداری را به شما عزیزان ارائه می دهد.

پیشگام لیفتراک عرضه کننده انواع با کیفیت ترین لوازم یدکی برای انواع لیفتراک‏ های داخلی (سپاهان ، سهند ، آریا و ...)  و  لیفتراک‏ های وارداتی (Komatsu , Toyota , Caterpillar , Clark , Linde , …)

شماره های تماس و شبکه های مجازی ما :

واتساپ ، تلگرام ، روبیکا و ایتا : 09124920155 (خدایکی) – 09202726361 (صادقپور)